Brut172
Sterrenchef Hans van Wolde vertrouwt op de eenvoud en betrouwbaarheid van RHIMA machinesSterrenrestaurant Brut172 vertrouwt op RHIMA vaatwasmachines
Na de invoering van de gedeeltelijke lockdown op vrijdag 13 november 2021 ontmoetten wij chef-eigenaar Hans van Wolde op maandagochtend in de smetteloze spoelkeuken van zijn restaurant Brut172. “Afgelopen zaterdagavond moesten we de deuren om 20 uur sluiten, dus hebben we flink wat tijd kunnen besteden aan het oppoetsen van de vaatwasmachines”, lacht Hans als een boer met kiespijn.
Want sinds het restaurant haar deuren in maart 2020 opende, wordt het geteisterd door corona-maatregelen en ook nog eens hevige regenval en een overstroming in de zomer van 2021. Gelukkig stond daar wel de uitreiking van twee Michelinsterren in de Michelingids van 2021 tegenover.
Na 2 maanden vervangen voor RHIMA
Drie jaar lang was Hans van Wolde bezig met de voorbereiding voor zijn nieuwe restaurant in Reijmerstok, na jarenlang het gezicht te zijn geweest van sterrenrestaurant Beluga. Net als bij Beluga is ook de bijna 9 meter lange spoelkeuken van Brut172 inmiddels uitgerust met RHIMA vaatwasmachines. Hans vertelt: “In eerste instantie was er voor een ander merk dan RHIMA gekozen, maar die machines heb ik na 2 maanden weg laten halen. Ik was er absoluut niet tevreden over. Ik heb ze meteen vervangen voor RHIMA machines.”
Een RHIMA PRM-6 voorspoelmachine, WD-6 doorschuifvaatwasmachine met automatische kap en wasemcondensunit en een DR 265E pannenwasmachine, alle met elkaar verbonden via aan- en afvoertafels, staan achter elkaar in de lange spoelkeuken. Een waterontharder VCW 613 en omgekeerde osmose installatie RO 200 maken het geheel compleet. Aan de overzijde bevindt zich onder de bar een RHIMA WD-4 glazenspoelmachine. Slechts één afwaskeukenmedewerker is nodig om de spoelkeuken te bemannen.
BAM!
“Het is nu een feestje om in onze spoelkeuken te werken”, aldus Hans. “De RHIMA apparatuur is eenvoudig te reinigen en makkelijk te bedienen. Ook onze koks staan af en toe in de spoelkeuken, omdat personeel in deze regio soms moeilijk te vinden is. Zij kunnen het afwaswerk er met deze apparatuur makkelijk bij doen. Aan is aan, uit is uit. Het is super simpel en de apparatuur doet gewoon wat het moet doen. Die staan en draaien gewoon, BAM!”
Juiste afstelling zoeken
Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur en maneschijn. Er is flink wat tijd besteed aan de juiste afstelling van de machines en het optimaliseren van de routing van de vuile vaat richting de spoelkeuken. Het eetgedeelte bevindt zich namelijk op de eerste verdieping van het restaurant waar de spoelkeuken zich op de begane grond bevindt. “We gebruiken speciaal en kostbaar servies, dat vraagt om een specialistische behandeling. Daarom hebben we extra aandacht moeten besteden aan de afstelling van de machines, osmosewater en het vaatwasmiddel. En dat is prima gelukt.”
Hans concludeert: “Als we deze vaatwasmachines in de spoelkeuken niet hadden gehad, zouden we nooit het resultaat hebben behaald wat we nu halen met ons restaurant. Dat durf ik wel te stellen.”
“Als we deze vaatwasmachines in de spoelkeuken niet hadden gehad, zouden we nooit het resultaat hebben behaald wat we nu halen met ons restaurant. Dat durf ik wel te stellen.”
Uw keuken naar een hoger niveau brengen? Maak een afspraak voor een vrijblijvend advies
Highlights
- 1
Nieuwe machines na 2 mnd vervangen voor RHIMA
- 2
Eenvoudig te bedienen, ook door koks
- 3
9 mtr lange keuken met diverse apparatuur
Apparatuur
- 1
RHIMA WD-4 glazenspoelmachine
- 2
RHIMA DR 265E pannenwasmachine
- 3
PRM-6 GREEN voorwasmachine
- 4
WD-6 GREEN Plus doorschuifmachine
- 5
Diverse aan- en afvoertafels
- 6
RHIMA RO 200 osmose installlatie
- 7
VCW 613 waterontharder