Mario

Binnen paar uur nieuwe glazenspoeler voor Restaurant MARIO

Binnen paar uur nieuwe glazenspoeler voor Restaurant MARIO

Mario wast efficient in de italiaanse straat width=

De “Italiaanse straat” is te vinden in Neck, Noord-Holland. Een dorp waar niet veel horeca te vinden is, maar wat er wel zit is Restaurant MARIO. Wat begon als een dorpscafé is uitgegroeid tot een hele “Italiaanse straat” bestaande uit een restaurant, hotel, kookstudio en pizzeria. Mario Uva kwam eind jaren ‘60 werken in het café van zijn schoonouders en dit toverde hij al snel om in een restaurant. De biljarttafel werd aan de kant geschoven, de buurpanden werden opgekocht en al snel was er in dit kleine dorp een Italiaanse straat ontstaan. Na het overlijden van dorpsheld Mario nam zijn oudste zoon Alessandro het restaurant over. Restaurant MARIO is het product van een authentieke familie en dat zet zijn zoon Alessandro graag voort.

Aangezien Alessandro boodschappen aan het doen is in Italië (hoe kom je anders aan de meest verse producten?), vertelt Dick de Jong over het bedrijf. Dick doet van alles. Van origine onderhouder van het pand, maar nu verantwoordelijk voor de logistieke organisatie, het ontbijt, verbouwwerk, het coördineren van partijen buiten de deur en hij draait ook nog een wasje tussendoor. Al met al is hij onmisbaar binnen Restaurant MARIO. Dick vertelt over het authentieke karakter van Mario en over de ontwikkelingen die ze de afgelopen jaren hebben gemaakt. Waar ze van 2000-2008 een Michelinster hadden, streven ze dat nu niet meer na: “Je moet aan veel verwachtingen voldoen zodra je een Michelin-Ster hebt en wij willen graag flexibel blijven. De sterrentijd was leuk, maar wij willen onze eigen regels maken.” Flexibiliteit is iets wat Restaurant MARIO typeert. Waar ze in de coronatijd tot 700 dagverse menu’s aan konden leveren aan hun gasten, bieden ze nu plek voor diner, kookcursussen, nachtgasten, wijnproeverijen en privé evenementen.

Familiebedrijf

MARIO gaat graag mee met de tijd door alle mogelijkheden die ze bieden, maar ze willen ook authentiek blijven. Als kleinschalig familiebedrijf willen ze dat mensen zich thuis en welkom voelen. “Je mag zijn wie je bent en je voelt jezelf thuis. Het is voor ons heel belangrijk dat iedereen lekker zichzelf blijft.”

En jezelf zijn, kan ook als klant bij RHIMA volgens Dick. MARIO kwam in contact met RHIMA dankzij HandHoreca, één van de dealers die RHIMA horeca vaatwassers aanbiedt: “Wij zijn geen nummertje en dat is heel erg fijn werken. Je bent een klant, je wordt gewaardeerd, het bedrijf wordt gewaardeerd en dat is goed werken. Het totaalplaatje van RHIMA en MARIO past heel goed, er is een klik omdat dezelfde idealen worden uitgedragen.”

Specifiek wassen met RHIMA

Nu staan er drie RHIMA horeca vaatwassers te draaien: Een WD-7 voor serviesgoed, een High Sparkle 50 voor glaswerk en een WD-4 voorlader voor de vaat in de kookstudio. De tafels in Restaurant MARIO zijn al opgedekt voordat de gasten binnenkomen. Gestreken witte lakens en een stralend schone vaat, dat zijn de zaken die gecheckt worden voordat het diner begint. Het poleren van de glazen en het bestek is verleden tijd sinds de aanschaf van de High Sparkle 50 met de omgekeerde osmose apparatuur.

Dick vertelt dat hij de korte lijntjes bij RHIMA waardeert. Het persoonlijke contact verloopt soepel en met een goed onderhoudscontract staat hij niet plotseling voor verrassingen. Toen de oude glazenspoelmachine, van een derde partij, er net voor het weekend mee op hield, werd accountmanager Justin gebeld om te kijken wat er geregeld kon worden. “Ik belde Justin om half 1 ’s middags en om half 4 diezelfde dag stond onze nieuwe machine te draaien. Dit is iets wat we niet hadden verwacht, maar wel zeer werd gewaardeerd. RHIMA kan snel schakelen en met een druk restaurant kunnen we dat goed gebruiken.”

“Ik belde Justin om half 1 ’s middags en om half 4 diezelfde dag stond onze nieuwe machine te draaien. Dit is iets wat we niet hadden verwacht, maar wel zeer werd gewaardeerd. RHIMA kan snel schakelen en met een druk restaurant kunnen we dat goed gebruiken.”

Ook zeker weten dat uw vaatwerk brandschoon is? Maak een afspraak voor een vrijblijvend advies

Maak een afspraak

Highlights
  • 1

    Er kan specifieker gewassen worden dankzij de verschillende functies van de vaatwasmachines.

  • 2

    Een paar uur na contact met RHIMA stond er een nieuwe, professionele vaatwasmachine te draaien.

  • 3

    Dankzij het goede onderhoudscontract komt MARIO niet voor verrassingen te staan.

Apparatuur
  • 1

    RHIMA WD-7 doorschuifvaatwasser

  • 2

    RHIMA High Sparkle 50 glazenspoelmachine

  • 3

    RHIMA WD-4 voorlader