Beluga Loves You
Beluga Loves You haalt kwaliteit in huis met RHIMA apparatuur.Beluga installeert RHIMA apparatuur in nieuwe spoelkeuken
In de zomer van 2019 nam Servais Tielman restaurant Beluga over van de toenmalige eigenaar. Hij keerde daarmee terug op het oude honk waar hij zelf jarenlang souschef was. De naam werd aangepast naar Beluga Loves You en Servais paste de stijl van de gerechten en het interieur aan naar zijn filosofie.
Servais legt deze filosofie uit: “Wij willen het allerbeste voor onze gasten; de beste kaviaar, de perfecte truffels en de mooiste vissoorten. Mijns inziens kun je dat alleen leveren door de pure, rauwe ingrediënten bij de bron te halen. De drie ruimtes in ons restaurant verwijzen naar de drie zoekgebieden van onze kwaliteitsingrediënten.”
De ontvangstruimte is genaamd ‘Bosco’, een verwijzing naar het bos waar o.a. bessen, kruiden, paddenstoelen en wild worden gevonden. Het diner vindt plaats in ‘Aqua’, een verwijzing naar het water. En het dessert wordt geserveerd in ‘Terra’, geïnspireerd op het gebruik van wortels, truffels en gefermenteerde producten.
Meer afzetruimte in nieuwe spoelkeuken
In de nieuwe inrichting kan Servais Tielman dertig gasten ontvangen, waar dat voorheen zestig was. Zo kan hij meer aandacht aan de gasten geven en beter focussen op kwaliteit. Ook de spoelkeuken van het restaurant werd volledig opnieuw ingericht. “Wij wilden heel graag dat iedere ‘afdeling’ een eigen machine had”, aldus Servais. “Dus glaswerk, borden, bestek en keukengereedschappen allemaal in een eigen hoek en horeca vaatwasser, zodat er geen kruisbesmetting plaatsvindt.”
Om iedere afdeling een eigen hoek te kunnen geven, werd de spoelkeuken heel ruimtelijk opgezet. Servais vult aan: “Daarmee creëren we ook meer afzetruimte waardoor de breukfactor afneemt. Na de overname hebben wij geïnvesteerd in kwalitatief hoogstaand porseleinen servies. En wij willen natuurlijk voorkomen dat dat breekt.” De kostbare nieuwe borden passen niet in een standaard vaatwaskorf. Zodoende maakte RHIMA 3D-geprinte afwasmallen waardoor de breukschade nu verwaarloosbaar is.
In de oude situatie stonden in de afwaskeuken ook standaard keukenmaterialen, zoals lepels, gardes en pannen, opgeslagen. Daar wilde Servais van af. “De afwaskeuken moet ’s ochtends gewoon helemaal leeg zijn en 's avonds ook. In deze ruimte wordt nu alleen nog maar schone vaat opgeslagen en verder niets.”
Degelijk en duurzaam
Bij de overname van Beluga was ook de bestaande afwasapparatuur van de spoelkeuken inbeprepen. Die bestond al uit RHIMA-apparatuur en de beslissing om weer voor RHIMA te kiezen was volgens Servais een logische. “Bij Beluga is altijd met RHIMA gewerkt en in mijn vorige restaurant Cucina del Mondo stond ook RHIMA-apparatuur. Met een RHIMA weet je dat je kwaliteit in huis haalt.” In de nieuwe spoelkeuken werd een RHIMA WD-4 glazenspoelmachine, RHIMA DR 265E pannenwasmachine, PRM 7 GREEN voorwasmachine (die niet aanwezig was in de oude keuken) en WD 7 GREEN Plus doorschuifmachine en diverse werktafels geplaatst.
"Bij Beluga is altijd met RHIMA gewerkt en in mijn vorige restaurant Cucina del Mondo stond ook RHIMA-apparatuur. Met een RHIMA weet je dat je kwaliteit in huis haalt."
“De machines van RHIMA zijn degelijk, duurzaam en bovendien gebruiksvriendelijk. Bij ons staan ze bijna continu aan en wij maken er intensief gebruik van. Op een normale avond praat je alleen al over 400 stuks bestek. Wij maken de machines zeer goed schoon en draaien daarbij de wasarmen los. Bij RHIMA zijn deze onderdelen van roestvrijstaal. Andere merken gebruiken veelal kunststof. Als je dat elke dag los en vast draait, dan breekt het uiteindelijk af.”
Efficiëntie verbeterd
Naast dat RHIMA de afwaskeuken van Beluga Loves You naar een hoog niveau brengt, is ook de efficiëntie van de spoelkeuken sterk verbeterd. In de spoelkeuken werkt 1 persoon voor de lunchsessie en de avondploeg bestaat standaard uit twee personen. Servais concludeert: “Door de efficiënte indeling van de nieuwe spoelkeuken hebben we niet altijd twee afwassers nodig. Gasten verdienen overal het hoogste niveau, van de voorkant op het bord tot aan de afwaskeuken. RHIMA levert een serieuze bijdrage om dat niveau te waarborgen.”
"Gasten verdienen overal het hoogste niveau, van de voorkant op het bord tot aan de afwaskeuken. RHIMA levert een serieuze bijdrage om dat niveau te waarborgen."
Uw keuken naar een hoger niveau brengen? Maak een afspraak voor een vrijblijvend advies
Highlights
- 1
Voldoende afzetruimte om breukschade te voorkomen
- 2
3D geprinte mallen voor kostbaar servies
- 3
Voorwasmachine om kwaliteit te waarborgen
Apparatuur
- 1
RHIMA WD-4 glazenspoelmachine
- 2
RHIMA DR 265E pannenwasmachine
- 3
PRM 7 GREEN voorwasmachine
- 4
WD 7 GREEN Plus doorschuifmachine
- 5
Diverse aan- en afvoertafels
- 6
RHIMA afvalschraper