Diegos

Glimmend en hygiënisch schoner glas bij DIEGO’s met RHIMA glazenspoelmachine.

Glazenspoeler bij hamburger restaurant DIEGO's



Net over de Erasmusbrug, op de Kop van Zuid vind je het hamburgerrestaurant DIEGO’s Rotterdam, vernoemd naar eigenaar en chef-kok Diego Buik. We kennen Diego als de maker van de duurste burger ter wereld, waarmee hij in 2017 ter ere van internationale dag van de hamburger een vermelding in het Guinness Book of Records kreeg. 

Na die burger van 2.050 euro gingen alle deuren open voor Diego. Uiteindelijk ook de deuren van zijn eigen hamburgerrestaurant. In februari 2019 opende hij DIEGO’s in Rotterdam. Inmiddels is er ook een locatie in de Foodhall Scheveningen en binnenkort opent een bezorgkeuken in Rotterdam Noord.

Gekkenhuis

“Na die duurste hamburger ter wereld, was het echt een gekkenhuis”, aldus Diego Buik. “Ik kreeg fantastische opdrachten. Zo werd ik naar Saoedi-Arabië gevlogen om daar een bladgouden burger te bakken in een nieuw hamburgerrestaurant. Het was een mooie tijd en was voor mij hét moment om eindelijk de stap te zetten om voor mijzelf te beginnen in Rotterdam. Via via kwam ik in contact met het Luxor theater waarnaast een locatie vrij was. Het klikte en zo geschiedde.”

Net als alle horecazaken moest ook Diego’s vanwege het coronavirus zijn deuren sluiten. Diego vertelt: “We zijn echter geen dag dicht geweest. We hebben ons toegelegd op bezorgen en afhalen. En wij introduceerden de Burger-it-yourself (BIY)-Box, een box met al onze ingrediënten, zodat mensen thuis zelf onze burgers kunnen bakken.”

Nieuwe afwasapparatuur

Ondanks de coronacrisis investeerde Diego recentelijk in nieuwe apparatuur voor de compacte spoelkeuken. “Toen ik in 2019 de onderneming naast het Luxor theater overnam, was er eigenlijk niets over van de apparatuur en inventaris”, aldus Diego. “Er stond een doorschuifvaatwasser, die er goed uit leek te zien. Bij het aansluiten echter, bleek de pomp eruit te liggen. Ik moest toen binnen één dag een nieuwe machine hebben, maar al mijn geld was in de verbouwing gegaan. De groothandel leverde mij snel een goedkope doorschuifmachine. Die heeft het twee jaar prima gedaan, maar waste toch niet zo schoon als ik eigenlijk wilde.” 

Na 2 jaar was het tijd om te investeren in apparatuur die langer mee gaat en kwalitatief beter was. Diego informeerde bij andere horecaondernemers en nodigde verschillende leveranciers uit. Uiteindelijk koos hij voor de High Sparkle glazenspoelmachine van RHIMA voor onder de bar en voor een RHIMA WD-4 voorlader in de afwaskeuken.

"In de oude situatie verloren wij veel tijd met het poleren van glazen, dagelijks zeker 30 tot 45 minuten. Dit is kostbare tijd waarin gasten nog weleens vergeten worden."
Niets is fijner dan een glimmend glas

“Ik heb nooit eerder een RHIMA gehad, maar ik ben zo blij als een kind met de nieuwe vaatwasmachines”, aldus een enthousiaste Diego. “Ik houd ervan als glas schoon en glimmend is en dat is het nu. In de oude situatie verloren wij veel tijd met het poleren van glazen, dagelijks zeker 30 tot 45 minuten. Dit is kostbare tijd waarin gasten nog weleens vergeten worden. Daarbij komt nog dat als het druk is, het poleren misschien niet zo goed gebeurt als je zou willen. En omdat we het glaswerk niet op tijd weg konden werken, liep de bar vol met vuile glazen. Het was zo erg dat we zelfs nieuw glaswerk bijkochten omdat we te weinig schone glazen beschikbaar hadden in de piekuren.

Ook legden wij de bierglazen één keer per week in de soda om ze echt goed schoon te krijgen, want dat lukt bijna niet met bierglasreiniger en koud water. Nu hebben we één machine die alleen de glazen wast en daarmee winnen we veel tijd. Daarnaast kunnen we hygiënisch schonere glazen garanderen. Met de WD-4 in de spoelkeuken wassen we vooral keukenspullen, pannen en borden.”

Diego besluit: “Ik heb ook bij Michelin sterrenrestaurants gewerkt, dus ik ben niets anders gewend dat glaswerk super schoon moet zijn. Ik word gewoon kriebelig van vieze glazen. Je begint een zaak en dan heb je een visie over hoe het moet zijn. Hoe goed je je personeel ook traint, het gebeurt altijd anders dan jij zelf wil. Dankzij de RHIMA heb ik nu de garantie dat er geen vlekje meer op het glaswerk zit.” 

"Ik word gewoon kriebelig van vieze glazen. Dankzij de RHIMA heb ik nu de garantie dat er geen vlekje meer op het glaswerk zit."

Klik op de afbeeldingen voor een vergroting

Uw glaswerk hygiënisch schoon en vlekvrij maken? Maak een afspraak voor een vrijblijvend advies

Maak een afspraak

Highlights
  • 1

    Ondanks de coronacrisis investeren in apparatuur die langer mee gaat en kwalitatief beter is

  • 2

    Garandeert hygiënisch schonere glazen

  • 3

    Elimineert dagelijks 30 tot 45 minuten glazen poleren

Apparatuur
  • 1

    RHIMA High Sparkle glazenspoelmachine

  • 2

    RHIMA WD-4 voorlader