Een defecte vaatwasmachine op het drukste moment? Zo voorkomt u het!

Regelmatig onderhoud aan uw vaatwasmachine kan veel ongemakken en onverwachte storingen voorkomen. Want een defecte vaatwasmachine komt altijd op het drukste moment!

Weet u precies wanneer uw auto een onderhoudsbeurt nodig heeft? Staat het met grote letters in uw agenda of checkt u weleens het kaartje in uw auto met de datum van de volgende servicebeurt? Waarschijnlijk niet altijd. En hoe zit dat met uw professionele vaatwasmachine in de spoelkeuken? Ook daar wordt een onderhoudsbeurt vaak over het hoofd gezien – zeker als de machine is overgenomen bij een bedrijfswissel. Toch kan regelmatig onderhoud veel ongemakken en onverwachte storingen voorkomen.

Net als een auto bevat een vaatwasmachine bewegende onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage. Dit kan uiteindelijk leiden tot storingen, en die ontstaan natuurlijk altijd op de meest ongunstige momenten – vaak wanneer de machine extra hard moet werken. Een defecte vaatwasmachine midden in een druk moment? Dat wilt u koste wat kost vermijden. 

Als uw vaatwasmachine onmisbaar is in uw bedrijfsvoering, is het slim om niet alleen de machine dagelijks schoon te maken, maar ook te kiezen voor een preventief onderhoudscontract.

Wat houdt preventief onderhoud in?
Met een onderhoudscontract ontvangt u jaarlijks een herinnering voor een servicebeurt en hoeft u dat dus niet met koeienletters in uw agenda te noteren. Tijdens dit preventieve onderhoud wordt de machine volledig nagekeken en doorgemeten. Daarnaast worden slijtagegevoelige onderdelen gecontroleerd en indien nodig vervangen om problemen te voorkomen. Enkele belangrijke werkzaamheden tijdens een onderhoudsbeurt zijn:

✔ Vervangen van o-ringen en rubbers om lekkages te minimaliseren.
✔ Controle en indien nodig het vervangen van de lagers van de wasarm/naspoelarmen
✔ Inspectie en onderhoud van de waspomp voor optimale prestaties.
✔ Reiniging van het warmteterugwinningssysteem / condensunit om de energie-efficiëntie te verbeteren.
✔Het afstellen van de chemie, indien RHIMA chemie aanwezig is.
✔Het controleren van het wasresultaat.

Onderhoud vs. storing: wat is het verschil?
Een onderhoudsbeurt is preventief en verschilt van een reparatie bij een storing. Wanneer een monteur een storing komt oplossen, zal hij zich specifiek richten op dat probleem. Andere onderdelen worden dan niet automatisch gecontroleerd als ze niet direct bij de storing betrokken zijn. Hierdoor kan er op een later moment alsnog een ander defect optreden. Met regelmatig onderhoud voorkomt u deze onverwachte reparaties en bespaart u op lange termijn tijd en kosten.

Wilt u zorgen dat uw vaatwasmachine altijd optimaal presteert? Overweeg dan een onderhoudscontract.
Wij bieden verschillende typen onderhoudscontracten aan, waaronder:

24/7 contract
Met dit contract helpen wij u 7 dagen per week bij storingen aan uw installatie. Bij ernstige stagnatie zijn wij er binnen 24 uur. Daarnaast komen wij, afhankelijk van de grootte van uw installatie, 1 of 2 keer per jaar voor preventief onderhoud.

8/17 of kantorenuren contract
Bent u geopend tijdens kantooruren, dan is dit type contract voor u het meest passend. Bij storingen helpen wij u van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur. Daarnaast komen wij, afhankelijk van de grootte van uw installatie, 1 of 2 keer per jaar voor preventief onderhoud.

Preventief contract
Met dit contract bent u verzekerd van preventief onderhoud aan uw machines. En wij komen, afhankelijk van de grootte van uw installatie, 1 of 2 keer per jaar voor onderhoud. Indien u een storing ervaart komen wij u alsnog graag helpen, echter worden voorrij- en arbeidsloonkosten op basis van nacalculatie gefactureerd.


Neem contact met ons op voor meer informatie over de mogelijkheden.